Het komt regelmatig voor dat na Windows Updates in Windows 10 het programma Bronboek Basic niet meer wil starten.
Dit kan twee oorzaken hebben (meestal treden #a/b + #2 op of alleen #2):
#1a. Het programma wordt door Windows verwijderd (de database blijft wel intact).
#1b. De achterliggende Firebird database start niet meer goed op:
#2. De licentie werkt niet meer omdat de computer na de Windows Update wordt gezien als 'nieuwe computer':
Als oorzaak #1a/b optreedt, installeer dan het programma Bronboek Basic opnieuw volgens deze instructies.
LET OP: bij het selecteren van de te installeren componenten dient u de volgende componenten UIT te vinken:
- Bronboek Basic
- Instellingen
- Database-bestand
Alleen de componenten "Database-engine" en "Database-stuurprogramma" blijven dus aangevinkt.
Start vervolgens Bronboek Basic op volgens de instructie Bronboek Basic de eerste keer opstarten.
Als oorzaak #2 (ook) optreedt, neem dan contact op met de Bronboek Helpdesk om uw licentie te activeren.
Heeft u vragen of opmerkingen over deze handleiding, neem dan contact op met de Bronboek Helpdesk.
Ter referentie kunt u Handleiding ID 1986 gebruiken.
Telefoon: | 078-691 10 66 |
---|---|
Internet: | helpdesk.bronboek.nl |
E-mail: | helpdesk@bronboek.nl |