Bronboek Basic start niet meer op Datum laatste wijziging: 02-05-2018 09:20

Het komt regelmatig voor dat na Windows Updates in Windows 10 het programma Bronboek Basic niet meer wil starten.

Dit kan twee oorzaken hebben (meestal treden #a/b + #2 op of alleen #2):

#1a. Het programma wordt door Windows verwijderd (de database blijft wel intact).

#1b. De achterliggende Firebird database start niet meer goed op:

#2. De licentie werkt niet meer omdat de computer na de Windows Update wordt gezien als 'nieuwe computer':

Als oorzaak #1a/b optreedt, installeer dan het programma Bronboek Basic opnieuw volgens deze instructies.

LET OP: bij het selecteren van de te installeren componenten dient u de volgende componenten UIT te vinken:

- Bronboek Basic
- Instellingen
- Database-bestand

Alleen de componenten "Database-engine" en "Database-stuurprogramma" blijven dus aangevinkt.

Start vervolgens Bronboek Basic op volgens de instructie Bronboek Basic de eerste keer opstarten.

Als oorzaak #2 (ook) optreedt, neem dan contact op met de Bronboek Helpdesk om uw licentie te activeren.

 

Heeft u vragen of opmerkingen over deze handleiding, neem dan contact op met de Bronboek Helpdesk.
Ter referentie kunt u Handleiding ID 1986 gebruiken.

Telefoon:078-691 10 66
Internet:helpdesk.bronboek.nl
E-mail:helpdesk@bronboek.nl